There are those who are נוהג to say פרשת הכיור which was the first עבודה done in the בית המקדש on a daily basis, followed by the פרשה of תרומת הדשן, and then פרשת התמיד, followed by the פרשה of the מזבח הקטורת and the פרשה of the ingredients of the קטורת and how it is made, because after the קרבן תמיד is brought - the קטורת is brought. They then say the פרשה of ברכת כהנים, because at that point the כהנים would bless the nation [1]. This is the order of the עבודה as it was done in the בית המקדש, which our תפלה is supposed to take the place of.
Those who say קרבנות before מנחה, however, say פרשת התמיד before קטורת because that was the order of the עבודה of the afternoon קרבן תמיד [2].
[1] שו"ע או"ח א:ט וב"י על הטור שם
[2] מ"א שם ס"ק יב
No comments:
Post a Comment